REVISTA ROMÂNĂ DE STUDII ETNOISTORICE


Marin Toma: „Un loc sub soare „
Aprilie 28, 2007, 3:05 pm
Filed under: sumar

LOCALITATEA BELCIUGATELE – JUDEŢUL CĂLĂRAŞI

August 2002

După 17 ani decând fiecare primeam noi responsabilităţi la nivelul comunităţilor noastre, mă aflam pentru prima dată în comuna Belciugatele, întrebând pe primul om ieşit în cale de la umbra unui prun de pe marginea drumului asfaltat ce duce spre satul de peste vale unde se află primăria şi cine-i primarul în această comună… dacă-l cunoaşte.

Cum să nu-l cunosc? Mă mir că dumneata n-ai auzit de el! Îl cunoaşte lumea de peste şapte văi şi nouă sate… cum e vorba aia!?… Dinei Petre, băiatul lui Florea Dinei, om vrednic şi drept, prăpădit de tânăr… e primar vechi!. E cel mai tare din toţi câţi cunosc şi eu la cei şaptezeci şi trei de ani! Iaca mergi matale drept şi asfaltul ăsta te duce până-n uşa Primăriei. Tot el s-a luptat să ne aducă şoseaua în sat pe timpul lui Ceauşescu. Dacă mai stai puţin vine şi autobuzul de la Bucureşti şi mergi cu el chiar până acolo. Tot el s-a zbătut… are destui oameni acolo la Bucureşti! Vine autobuzul din două în două ceasuri!Numai cine-i puturos stă pe bătătură. Bucureştiul e aici, la o aruncătură de băţ şi găseşti să munceşti şi pe mult şi pe puţin… cum e vorba aia!?

– Aşa-i unchiule, dar lumea s-o fi săturat să tot muncească mai mult pe degeaba!

– Ce zici?

– Şi asta aşa e, taică, aşa e!

– Dar dumneata nu eşti de pe la noi … înseamnă?

– Nu! Îi răspunsei eu, dar poate am să mă stabilesc pe aci!

– Cât ajunge metrul de pământ în satul dumneavoastră?

– E scump al naibii! E vorba de trei dolari metru! (Realitatea nu mai confirmă)

Ce-o mai fi şi dolarii ăştia, că toată lumea vorbeşte de dolari, de Euro, de parcă noi n-am avea leii noştri?!

Nimic din cele aflate de la acest om marcat de trecerea anilor al cărui nume cu părere de rău, nu l-am reţinut, nu s-a dovedit câtuşi de puţin măgulitor la adresa celui pe care-l căutam. Iar după ce a aflat că intenţionez să scriu despre satul Belciugatele şi despre primarul de aici o carte, mult s-a mai bucurat omul!

Scrie taică! E bine să rămână ceva scris şi despre>>>>> Marin Toma

Comentarii închise la Marin Toma: „Un loc sub soare „





Comentariile sunt închise.